Om sosialt arbeid/social work

"Sosialt arbeid ses ofte på som et nødvendig onde som en helst ville vært foruten. Sosialt arbeid blir lett til en påminnelse om samfunnets tilkortkommenhet." (Levin 2004)

17. juni 2011

Hva skal jeg bruke dette fora til?

Jeg har siden FO-kongressen i november lurt på å anskaffe et slikt sosialt medium som dette. Så her er det, men hvordan bruker man slike ting?
For en tid tilbake ble jeg bedt om å gjesteblogge om valgkampen på Ivar Johansens blogg. Jeg spurte kollega Cato om hvordan slike blogginnlegg skal være. En tekst med en litt mer personlig tvist tror jeg du sa?
Skal jeg skrive dagbok, legge ut lenker til ting jeg vil at flere enn meg sjøl skal lese, skrive kronikk? Hmmm??

Jeg tror jeg begynner med å betrakte været utenfor vinduet i 6 etasje Mariboesgate 13. Grått og trist, regn, regn, regn.

Men her inne er det lysere, varmere og tørrere. Snart kommer Inger opp og vi skal snakke litt om rusfag. Det er en stund siden jeg har hatt mulighet til å gå i dybden med slike tanker. Jeg gleder meg. Så er det helg, og snart er det sommer. Med sommeren kommer festivalene, og den første jeg skal på begynner på onsdag. www.skeivedager.no :-) Bli med den som kan!

Før helg og før Inger kommer skal jeg sette meg å lese litt på dette her http://www.fontene.no/nyheter/article5642627.ece

Ikke helt inne i stilen enda, men det kommer vel etterhvert. Farvel fra cyber space!

Anna-Sabina

Ingen kommentarer: